راهنمایی کامل تربیت عروس هلندی - فراپت

تربیت کامل عروس هلندی با صحبت کردن و تشویقی دادن

تربیت کامل عروس هلندی کمک می کند که بتوانیم یک حیوان دست آموز داشته باشیم. بسیاری از افراد می خواهند برای سرگرمی و یا علاقه ای که به حیوانات دارند، آن ها را دست پرورده خود کنند. آموزش دادن به حیوانات و انجام دادن کار ها توسط آن ها می تواند برای بیننده بسیار جذاب باشد. بنابراین به دنبال روش هایی هستیم که در کمترین زمان بتوانیم بهترین کیفیت را در تربیت حیوانات داشته باشیم.

در این مسیر باید صبوری کنیم و از روش های درست استفاده کنیم. عروس هلندی یکی از پرنده های بسیار شیرین و زیبایی است که داشتن آن برای هرکس می تواند لذت بخش باشد پت شاپ فراپت شما را به ادامه این مقاله دعوت می کند.

در تربیت عروس هلندی به چه مواردی دقت کنیم؟

زمانی که حرف از تربیت کامل عروس هلندی می زنیم، می توانیم به هوش و ذکاوت او در زمینه یادگیری بسیاری از روش های آموزشی اشاره داشته باشیم. بسیاری از افراد می خواهند که عروس هلندی را در خانه آزاد بگذارند. بنابراین آموزش دادن او می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. نکاتی در زمینه آموزش وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت. برای تربیت، بهتر است که عروس هلندی کمی کوچک باشد. در صورت کوچک بودن آموزش دادن به او بسیار آسان تر است.

معمولا برای آموزش دادن و یا تربیت کامل عروس هلندی در ابتدا چند تا از پر های او را می چینند. اما این کار باید بسیار ماهرانه باشد. چیدن بیش از حد پر ها می تواند مشکل آفرین باشد. این کار بهتر است برای پرنده های وحشی صورت گیرد. در صورتی که پرنده شما مدت زمانی در کنار شما بوده است، نیازی به انجام این کار نیست. انتخاب اسم برای پرنده و صدا زدن او می تواند برای تربیت کامل عروس هلندی بسیار کمک کننده و مناسب باشد.

رفته رفته پرنده به اسمی که برای او گذاشتید عادت می کند و حتی به مرور جواب شما را می دهد. شرایط را باید برای عروس هلندی فراهم کنید. به عنوان مثال عروس هلندی نباید بیش از حد به تی وی نزدیک شود. صدا و نور تی وی می تواند به آن ها استرس بدهد. قفس عروس هلندی باید به دیوار تکیه داده شود. این کار به آن ها احساس امنیت بیشتری می دهد. قفس عروس هلندی باید در جایی قرار گیرد که افراد خانواده را بتواند ببیند و آرامش هم داشته باشد. چرا که در تربیت کامل عروس هلندی باید بتوانید شرایط خوابیدن آن ها را هم فراهم کنید.

تربیت کامل عروس هلندی با صحبت کردن و تشویقی دادن - فراپت

تربیت کامل عروس هلندی با صحبت کردن و تشویقی دادن

یکی از کار هایی که شاید وقت گیر به نظر برسد اما لذت بخش است، صحبت کردن با عروس هلندی است. شما باید بتوانید با عروس هلندی ارتباط برقرار کنید. یکی از بهترین روش ها صحبت کردن است. آواز خواندن، سوت زدن برای عروس هلندی می تواند بسیار خوب باشد. برای اینکار باید آرام صحبت کنید. لحنتان باید مهربانانه باشد. زیرا پرندگان بسیاری از رفتار ها را متوجه می شوند. کنار قفس نباید بیاستید.

خیلی آرام بنشینید و شروع به صحبت کردن کنید. اگر جیغ بزنید و یا با صدای بلند صحبت کنید، باعث می شوید که پرنده از شما بترسد. برای اینکه بتوانید به عروس هلندی اطمینان بدهید که برای وی ترسی ندارید بهتر است که کمی عقب تر بنشینید. کمی زمان می برد که عروس هلندی با شما ارتباط بگیرد. وقتی که عروس هلندی صدای شما را بشنود و به نظرش خوشایند بیاید به شما نزدیک می شود. نزدیک شدن او به معنی این است که از شما خوشش آمده است و می خواهد با شما آشنا شود.

همین موضوع باعث می شود که شما بهتر بتوانید به تربیت کامل عروس هلندی بپردازید. قدم بعدی که می تواند بسیار کمک کننده باشد، دادن تشویقی به عروس هلندی است. این کار برای او به معنی محبت کردن شماست. بنابراین اگر در قبال کار هایی که انجام می دهد به او غذای پرنده خوشمزه بدهید او به شما علاقه مند می شود.  اینکار ها باید مدت ها تکرار شود.

تربیت کامل عروس هلندی با اسباب بازی

یکی از مهم ترین لوازمی که برای تربیت کامل عروس هلندی نیاز دارید، اسباب بازی است. در صورتی که می خواهید با شما زودتر مچ شوند، بهتر است که با آن ها بازی کنید. بازی کردن می تواند برای پرنده بسیار خوب و لذت بخش باشد. بنابراین برای تربیت آن ها باید وقت بگذارید و سعی کنید همه چیز را به آرامی به او آموزش دهید. اگر دو عروس هلندی دارید و می خواهید آن ها را رام کنید و یا آن ها با یک دیگر دوست کنید، باز هم بازی کردن می تواند بهترین گزینه باشد.

استفاده از اسباب بازی پرندگان برای عروس هلندی باعث می شود که احساس رقابت در آن بالا رود.  آن ها از نوک خود استفاده می کنند و علاقه زیادی دارند که به کنده کاری بپردازند. این کار حتی می تواند به متوقف کردن رشد نوک هم بسیار کمک کند. گذاشتن چند تکه چوب درون قفس عروس هلندی می تواند به تقویت نوک آن ها کمک کند. به جز چوب می توانید از زنگوله هم استفاده کنید. عروس هلندی علاقه زیادی به لوازم براق دارند.

تربیت کامل عروس هلندی بیرون از قفس

در صورتی که مراحل فوق را بعد از مدتی انجام دادید، باید او را از قفس و لانه بیرون بیاورید. البته مراحل فوق باید با موفقت پشت سر گذاشته شود. تربیت کامل عروس هلندی شاید زمان بر باشد اما می تواند بسیار جذاب باشد. برای بیرون آوردن عروس هلندی هم باید تمامی در ها و پنجره ها بسته باشد. حیوان خانگی دیگری نباید کنار عروس هلندی باشد. شاید اینکار برای او کمی ترسناک باشد. در قفس را باز کنید و در دست خود خوراکی بگذارید. وقتی که عروس هلندی خوراکی را از دست شما گرفت، کم کم او را تشویق کنید قدم بردارد.

دستتان را زیر پای عروس هلندی بگیرید تا روی دستتان بنشیند. در ابتدا یک پای او را روی دستتان بگذارید و سپس او را کمی حرکت دهید. اینکار باعث عدم تعادل عروس هلندی می شود و پای دیگر را روی دست شما قرار می دهد. در صورتی که عروس هلندی از اینکار شما خوشش نیامد و یا ترسید می توانید یک بار دیگر امتحان کنید. او را اذیت نکنید. تربیت کامل عروس هلندی باید با خوبی انجام شود. بدون اینکه او اذیت و یا ناراحت شود باید کار ها پیش برود.

نکات مهم برای تربیت کامل عروس هلندی - فراپت

نکات مهم برای تربیت کامل عروس هلندی

برای اینکه روند رام و یا اهلی کردن عروس هلندی به خوبی انجام شود بهتر است که یک نفر از اعضای خانواده چنین کاری را انجام دهد. زیرا او می تواند با عادت به دست یک نفر بهتر در این زمینه رشد داشته باشد. بعد از اینکه یک نفر توانست تا حدودی به تربیت کامل عروس هلندی بپردازد، افراد دیگر هم می توانند او را در دست بگیرند. به عروس هلندی تشویقی بدهید و او را از خود مطمئن کنید که برای او خطری ندارید. انگشتتان را از بالای سر عروس هلندی به پایین نبرید. اینکار برای وی ترسناک است.

بهترین شرایط برای تربیت و حرف زدن عروس هلندی

عروس هلندی جوان خریداری نمایید جنس نر گزینه مناسبتری می باشد
بهتر است عروس هلندی تک باشد در کنار پرنده سوت نزنید
از دو ماهگی تا 12 ماهگی آموزش را شروع کنید تکنیک آینه مناسب نمی باشد
از کلمات ساده استفاده کنید کلمات را واضح بیان نمایید

آموزش حرف زدن به عروس هلندی

عروس هلندی یکی از پرنده‌های زینتی است که اغلب به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می‌شوند.حرف زدن عروس هلندی یکی از توانایی های او است که صاحبانشان را به ذوق می آورد.برای سخنگو کردن عروس هلندی اولین نکته این است که این کار را از زمان جوجگی شروع کنید ،پرنده های مسن چندان توانایی آموزش ندارند.دقت کنید پرنده باید بدون جفت باشد ،در هنگام بودن در کنار جفت او همه توجهش معطوف جفتش است و به شما دقت نمیکند.آموزش را با کلمات ساده شروع کنید و روزی 3 بار به مدت 15 دقیقه در ساعت معین با پرنده تمرین کنید تا خسته نشود در زمان آموزش محیط باید کاملا ساکت باشد.برای این کار، ایجاد ارتباط و صمیمیت با پرنده مهم است. این امر شامل ارائه غذاهای خوشمزه برای او، بازی کردن با او و مراقبت و توجه کردن به او می‌شود.

در ادامه، می‌توانید از موارد زیر برای ایجاد تعامل بیشتر با پرنده عروس هلندی استفاده کنید:

  1. صبر و حوصله: به خاطر داشته باشید که آموزش حرف زدن به پرنده‌ها زمان و تکرار زیادی می‌طلبد. بنابراین حوصله‌ای قوی داشته باشید.
  2. محیط آرام و بی صدا: یک محیط آرام و بدون سر و صدا برای آموزش به پرنده انتخاب کنید. صداهای محیطی می‌تواند توجه پرنده را پرت کند.
  3. استفاده از ویدیوها و آهنگ‌ها: پرنده‌ها معمولاً توانایی یادگیری از روی صداها و تصاویر را دارند. می‌توانید ویدیوها و آهنگ‌هایی را که حاوی صداها و کلمات ساده هستند، پخش کنید تا احتمالاً پرنده شروع به تکرار آنها کند.
  4. تکرار و تمرین: به طور مرتب صداهای مکمل را پخش کنید تا پرنده به صداها عادت کند. همینطور از کلمات و عبارات ساده مانند "سلام" یا "خداحافظ" یا مانند آنها استفاده کنید.
  5. تشویق و تمایل به برقراری ارتباط: هنگامی که پرنده به درستی صداها را تقلید کند، آن را تشویق کنید و به آرامی با آن حرف بزنید. پرنده درک خواهد کرد که ارتباط برقرار کرده‌اید و ممکن است مشوق به بیشتر صحبت کردن شود.
  6. صبورانه و منظم بودن: این فرآیند زمان‌بر است، پس حتماً صبور و منظم باشید و هر روز تمرین کنید.
  7. صحبت کردن با صدای بلند: با صحبت کردن با پرنده و تکرار عبارات ساده، ممکن است پرنده شروع به تقلید صدای شما کند.

توجه داشته باشید که هر پرنده ممکن است برای یادگیری تکرار کلمات زمان و تمرین بیشتری نیاز داشته باشد. همچنین، برخی پرنده‌ها بهتر و بیشتر از دیگران قادر به تقلید صداها هستند. بنابراین، به صبوری و حوصله قبل از انتظار برای رسیدن به نتایج بزرگ توجه کنید.

چه کلماتی را به عروس هلندی یاد بدهیم؟

برای اینکه به عروس هلندی سخن گفتن بیاموزید نیاز است از کلمات آسان شروع کنید که پرنده به راحتی بتواند آن را درک کند، همچنین نیاز است کلمات واضح ادا شوند تا پرنده آن ها را بصورت صحیح بیاموزد. مراقب باشید در طول تکرار و آموزش پرنده سخنان را فراخواهد گرفت پس نکات تربیتی را رعایت کرده و ادب را در آموزش خود مدنظر قرار دهید.

سن حرف زدن عروس هلندی

یکی از عوامل تاثیرگذار بر سخنگو شدن و حرف زدن عروس هلندی سن آنها است.برای آموزش صحبت کردن به عروس هلندی باید از زمان جوجگی این کار را شروع کرد چراکه پرنده هایی که به بلوغ رسیده اند یا مسن هستند قادر به یادگیری کلمات نیستند.جوجه ها توانایی یادگیری بالاتری دارند و در زمانی که با والدینشان هستند زبان آنها را برای ارتباط برقرار کردن یاد میگیرند به همین دلیل جوجه هایی که در کنار انسان ها زندگی میکنند امکان یادگیری کلمات برایشان بیشتر است.جوجه ها از 2 ماهگی مستقل میشوند  و از سن 3 تا 4 ماهگی میتوان آموزش آنها را شروع کرد.

آیا عروس هلندی ماده حرف میزند؟

خوب برای آموزش سخنگو کردن عروس هلندی باید این نکته را بدانید که عروس های ماده قادر به سخنگو شدن نیستند و فقط نوع نر آنها هست که توانایی ایجاد آواهای مختلف را دارد.عروس هلندی ماده توانایی آواز خواندن را داراست اما حنجره این پرنده نمیتواند آواها را تولید کند.احتمال حرف زدن عروس هلندی ماده با بهترین مربی ها و آموزش هم تقریبا محال و نزدیک به یک درصد است.

فیلم حرف زدن عروس هلندی( لطفاً فیلم قرار داده شود)

تشویقی عروس هلندی

تشویقی یکی از مهمترین لوازم در تربیت عروس هلندی است شما تشویقی های بسیاری را میتوانید برای این پرنده استفاده کنید از جمله: خوراکی های مورد علاقه ی او؛ تشویقی های تجاری و... برای این کار خرید اسباب بازی پرندگان نیز به کمک شما خواهد آمد چرا که این پرنده به اسباب بازی بسیار علاقه نشان میدهد و شما به کمک آن میتوانید تشویقی بسیار خوبی به پرنده خود بدهید.

 

سوالات متداول

زمانی که عروس هلندی را خریداری میکنید حدود دو هفته به زمان نیاز است تا پرنده محیط را بشناسد پس صبور باشید و در این مدت لوازم مورد نیاز پرنده را تهیه کرده و آب و غذای مناسب در قفس او قرار دهید در این مدت نام پرنده را با ملایمت صدا بزنید تا او خود را بشناسد پس از مدتی که پرنده بصورت خودخواسته به سمت شما آمد بدین معناست که او برای شروع آموزش و تربیت آماده است.

این جلسات را بیشتر از 10 تا ۱۵ دقیقه طول ندهید چرا که کیفیت آموزش پایین خواهد آمد و پرنده خسته و بیحوصله خواهد شد.

بهترین روش شرطی کردن پرنده با استفاده از انواع تشویقی ها میباشد

کلام پایانی

تربیت کامل عروس هلندی توسط افراد خانواده امکان پذیر است. فروشگاه اینترنتی ملزومات حیوانات خانگی فراپت که حامی حیوانات است، لوازم مورد نیاز آن ها را عرضه می سازد. فراپت سعی دارد که اطلاعات بیشتری را درباره سایر حیوانات با شما در میان بگذارد، همراه ما باشید.

اشتراک گذاری مطلب
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من